"Розпізнати, виявити, розкрити в кожному вихованці його неповторно-індивідуальний талант - означає підняти особистість на високий рівень розвитку позитивних якостей."
В. О. Сухомлинцький
Анотація
власного досвіду роботи.
Тема досвіду: «Розвиток пізнавальної
активності вихованців на основі особистісно – орієнтовного навчання».
Актуальность досвіду, його практична
значущість полягають у формуванні таких компетентностей, що впливають на підвищення
якості та результативності навчально-виховного процесу:
1. пізнавальної –
ознайомлення з поняттями та знаннями, які стосуються випилювання з фанери, як
одного з видів народної творчості;
2.
практичної –
оволодіння навичками виготовлення різноманітних виробів з паперу, картону,
природних матеріалів, шпону, фанери. Розвиток умінь застосовувати отримані
знання й навички на практиці під час участі у виставках – презентаціях,
конкурсах, оглядах, оформленні гурткового кабінету та особистої оселі,
пошуковій діяльності, дотримання правил техніки безпеки під час занять;
3.
творчої
компетентності, спрямованої на формування стійкого інтересу до художньої
творчості, потреби у творчій самореалізації та в духовному самовдосконаленні;
розвиток художніх здібностей та умінь, системного, просторового і логічного
мислення, уяви і фантазії, здатності проявляти творчу ініціативу, а також на
здобуття, підвищення й збагачення у вихованців досвіду власної мистецької
творчої діяльності та навичок спілкування з питань народного мистецтва і,
зокрема, декоративно – ужиткового мистецтва;
4.
комунікативної
компетентності, спрямованої на досягнення високого рівня освіченості й
вихованості, відповідальності й чесності; формування ціннісного ставлення до
себе та інших; виховання працелюбства, вміння самостійного пошуку і вирішення
проблем, лідерських якостей та оволодіння навичками спільної діяльності в малих
групах;
5.
соціальної
компетентності, спрямованої на розвиток у вихованців естетичної трудової культури,
моральних і духовних якостей особистої та громадської позиції, здатності до
самореалізації в мистецтві, формуванні доброзичливості, наполегливості,
толерантності, професійного самовизначення, поваги до праці й людей праці,
громадянської поведінки, патріотизму, мовної культури, традицій українського
народу, любові до своєї держави.
Компетентний підхід підкреслює поєднання й
практичну реалізацію знань, умінь та навичок, досвіду, культури вихованців.
Залежно від рівня навчання, програма за
якою працює колектив передбачає варіативність методів і форм навчання.
На початковому рівні застосовується групова
форма навчання: теоретичні і практичні заняття, а також бесіди, розповіді,
ігри, конкурси – змагання, екскурсії.
На основному рівні застосовуються колективні,
групові та індивідуальні форми роботи: теоретичні і практичні заняття (розробка
і виконання самостійних творчих робіт за власним задумом та уявою), участь у
конкурсах, виставках, проектній діяльності.
За структурою заняття мають комбінований
характер, але відрізняються відповідно до певної теми або типу.
Досвід роботи гуртка впроваджується на місцевому
рівні за допомогою участі у різноманітних заходах. Я зі своїми вихованцями
готую проекти, які презентуються для всіх дітей та батьків закладу і селища.
Прикладом проектної діяльності є проект «Виконання витинанок з фанери».
За період
роботи я неодноразово нагороджувалась дипломами та грамотами:
2000р. - Грамота відділу освіти
Голованівської державної адміністрації за стабільні успіхи в роботі, вагомий
внесок у розвиток освіти району.
2001 р. – Почесна грамота управління освіти і
науки Кіровоградської обласної державної адміністрації за сумлінну творчу
працю, високу результативність у справі навчання та виховання підростаючого
покоління.
2003 р. - Подяка ЦДЮТ за результативну працю
з підлітками та молоддю, хорошу підготовку вихованців до VІІІ Міжнародного фестивалю дитячої творчості, присвяченому Всесвітньому Дню
Землі, в номінації «декоративно-прикладне мистецтво».
2003 р. - Диплом управління освіти і науки
обласної державної адміністрації за перемогу у другому обласному огляді -
конкурсі роботи позашкільних навчальних закладів у номінації «Педагог – майстер
позашкільної освіти».
2004р. – Почесна грамота Міністерства освіти
і науки України за вагомий внесок в удосконалення форм і методів
навчально-виховного процесу, високу результативність у роботі.
2005 р. – Почесна грамота управління освіти і
науки Кіровоградської державної адміністрації за участь у конкурсі на кращу
методичну розробку з науково-технічної творчості серед педагогів позашкільних
навчальних закладів області.
2005 р – Диплом Міністерства освіти і науки
України за участь у Всеукраїнському конкурсі на кращу методичну розробку з
науково - технічної творчості серед педагогів позашкільних навчальних закладів
України.
2007 р. - Почесна грамота управління освіти і
науки Кіровоградської обласної державної адміністрації за методичну розробку
«Засідання дослідницько-експериментального клубу «Еврика» обласного конкурсу на
кращу методичну роботу з науково – технічної творчості серед педагогів
позашкільних навчальних закладів.
2009 р. – Подяка Кіровоградського обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського за
впровадження ефективних форм роботи в позашкільному навчальному закладі та
співтворчість у забезпеченні високого рівня проведення обласних методичних заходів.
2009 р. - Почесна грамота управління освіти і
науки Кіровоградської обласної державної адміністрації за методичну розробку
«Організація та робота гуртка «Умілі руки». Програма гуртка «Умілі руки»
обласного конкурсу на кращу методичну роботу з науково - технічної творчості
серед педагогів позашкільних навчальних закладів.
2009р. - Міністерство освіти і науки України,
нагрудний знак «Відмінник освіти України».
2010 р. - Грамота Кіровоградської обласної
організації Всеукраїнського Союзу жінок-трудівниць «За майбутнє дітей України»
за турботу у вихованні молодого підростаючого покоління та популяризації
дитячої та юнацької творчості.